Сьогодні говоримо за шиномонтажні герметики. Яким тільки чином цей продукт не використовують в шиноремонті, й проколи заклеюють, і для профілактики заливають, замінюють ним латки, грибки та пластирі. Ми ж розповімо, яке призначення в них закладається виробником. Для наочності візьмемо продукти компанії Rossvik — гіганта на пост-СНД просторі, виробника матеріалів і устаткування для шиномонтажу. Асортимент бренду Rossvik містить два типу герметика для безкамерних шин: ущільнювальний герметик борту шин і герметик для реставрації безкамерного шару.
Поговоримо про застосування кожного типу і почнемо з герметика бортів шин. Їм обробляють бортове кільце покришки до її монтажу на обід. Використовується для герметизації в місці з'єднання закраїни диска та бортового кільця, щоб, відповідно, усунути витік повітря між диском і бортом шини. Такі витоки виникають, коли використовуються диск з дефектами, неякісна покришка, покришка зі значним пробігом, в якій вже існують тріщини, місця втрати пластичності. Усунути такі пошкодження, якщо вони не більше 3 мм цілком під силу герметику бортів Rossvik.
✔ Позначте місце витоку повітря в зоні прилягання колісного диска та борту шини.
✔ Зніміть шину з диска.
✔ Потім добре зачистіть диск від іржі, старої облізлої фарби, пилюки і бруду.
✔ Виконуємо ту саму операцію з покришкою. Видаляємо пил, бруд, солі та пісок.
✔ Пензлем, що йде в комплекті, наносимо тонкий шар герметика на насухо витерту позначену частину борту.
Дочекайтеся висихання близько 3-5 хвилин, потім накачайте шину до необхідного тиску. Варто відзначити, що герметики борту Rossvik мають особливий склад на натуральній або каучуковій основі, який дозволяє засобу швидко сохнути.
При великих пошкодженнях і відповідно великих витоках необхідно відбортувати шину, потім очистити. Висушену ділянку, що ремонтується необхідно знежирити буферним очищувачем Rossvik. Нанесіть герметик в 2-3 етапи. Між повторним нанесенням сушіть 10 хвилин. Можна використовувати фен.
Герметики для бортів шин Rossvik діляться на стандартний і light. Перший на каучуковій основі призначений для легкових і вантажних автомобілів. Густий і насичений він добре справляється з грубою корозією диска. Другий більш рідкий, призначений тільки для роботи з шинами легкових автомобілів. Менш в'язкий герметик light створений на базі натурального каучуку, має поліпшені реологічні властивості, зменшеним часом сушіння і економічним розходом.
Крім того, є кілька принципових моментів щодо герметика бортів шин, на яких зупинимо увагу. Ми рекомендуємо герметик Rossvik, тому що він демонструє морозостійкий ефект, зберігає еластичність навіть при дуже низьких температурах, що є важливим для реалій українського клімату. В мороз європейські герметики перемерзають, тверднуть і в колесі неминуче можуть з'явитися ознаки підтравлювання повітря. І другий момент: іноді фахівці шиномонтажних майстерень відзначають складності з відділенням шини від колісного диска, у якій використовувався герметик. Насправді це вирішується використанням якісного герметика, виробник якого гарантує легкий демонтаж. Підсумуємо опис герметика бортів безкамерних шин наступним коментарем: якщо на автомобілі встановлена нова, якісна, не жорстка гума, а диск має правильну геометрію, то використання герметика недоцільно.
Перейдемо до герметикам безкамерного шару.
Цей тип герметика відновлює герметичність внутрішнього безкамерного шару, дозволяючи шині утримувати повітря і зберігати тиск в колесі. Герметичність порушується після механічної обробки місця пошкодження шини. Щоб після шероховки зупинити витік повітря, покришку необхідно обробити відновником безкамерного шару в місці ремонту та установки пластиру. Він проникне в мікропори, обволікає мікротріщини, не видимі неозброєним оком. Герметик безкамерного шару шини наноситься пензлем середнім шаром на зачищені ділянки, на місця з потертостями, на краю пластиру для шиномонтажу. Шину необхідно накачати до остаточного висихання засобу. Коли досягнуто повне висихання засобу герметик безкамерного шару набуває вигляду гуми після вулканізації, але з газонепроникними властивостями.
Використання герметика бортів шин замість герметика безкамерного шару не рекомендується, так як в його складі немає спеціального полімеру, здатного створити газонепроникний шар, повітря може все-таки проходити. Використовувати герметик безкамерного шару замість герметика для бортів економічно недоцільно, так як ГБШ коштує дорожче. Компанія Авто Тренд рекомендує застосовувати продукцію Россвік згідно з вказівками виробника. На офіційному сайті компанії Rossvik (https://rossvik.ru/) можна знайти інструкції, рекомендації та відео про застосування тих чи інших шиномонтажних матеріалів для отримання максимально ефективного результату.