Наскрізний прокол колеса — досить поширена проблема, з якою стикаються в шиномонтажних майстернях. Будь-який гострий предмет, як металевий, так і інший, може стати причиною травмування шини. Професійним рішенням в умовах автосервісу стає застосування грибків для ремонту шин.
Конструкційно грибки для шин складаються з ніжки (кілочка) і капелюшка. Виготовляються з еластичного матеріалу — гуми, що робить можливим їх установку в канали невеликого діаметру. Грибки для ремонту шин діляться на два види: базові і посилені. Поговоримо про кожен вид окремо.
Базові грибки
До першої групи входять грибки універсальні, грибки для відновлення камерних шин, грибки для відновлення безкамерних шин з робочим тиском до чотирьох атмосфер. Складаються з литої гуми, не мають підсилювача корду в капелюшку. Вулканізуються холодним і гарячим методом. Грибок для шини подовжує життя шині, завдяки тому, що ніжка грибка заповнює канал пошкодження, не залишаючи пустот, через які могла б потрапити волога, що руйнівно діє на металеві нитки кордової тканини.
Посилені грибки
Посилені грибки розроблені для ремонту камерних і безкамерних шин вантажного транспорту і сільськогосподарського колісного транспорту. Розраховані на шини з максимально допустимим тиском вісім атмосфер. Називаються посиленими, так як капелюшок збагачений обробленим текстильним кордом. Посилення необхідно, щоб запобігти витісненню кілочки грибка з каналу пошкодження під впливом високого експлуатаційного тиску. Посилені грибки для шин можуть мати квадратний капелюшок і дротяний стержень в ніжці, який полегшує вхід в канал пошкодження.
Розглянемо такий умовний розподіл грибків на асортименті шиноремонтних матеріалів Rossvik.
✔ Універсальні грибки Г 4-3, які застосовуються в ремонті як камерних, так і безкамерних шин. У них і капелюшок, і ніжка покриті адгезивним шаром. Призначені для відновлення невеликих проколів.
✔ Грибки Г 7-1, 9-1, Г12-1. На їх капелюшок нанесено спеціальний адгезивний шар, що дозволяє фіксувати грибок на внутрішній поверхні шини. Призначення таких грибків — це ліквідація проколу і захист їздової (пневматичної) покришки, від впливу зовнішніх факторів, таких як бруд, сніг, пісок, камінь.
✔ Грибки Г 12-1, Г 15-1, Г18-1 з квадратним посиленим капелюшком і дротяною ніжкою. Ними ремонтують наскрізні пошкодження бігової частини вантажної шини з робочим тиском до шести атмосфер.
✔ Універсальні грибки Г 4-3.
✔ Грибки Г 7-2, 9-2, 12-2 — мають адгезив як на ніжці, так і на капелюшку грибка. Адгезив на ніжці грибка вулканізується до внутрішнього діаметру каналу пошкодження, захищаючи шари брекерного пакета (металокорд), від корозії та прискореного старіння. Капелюшок грибка створює додатковий опір внутрішньому тиску, що впливає на витіснення ніжки грибка з каналу пошкодження.
✔ Грибки Г 7-3, 9-3, 12-3 — мають адгезив як на ніжці, так і на капелюшку грибка плюс додатково металевий стрижень в ніжці грибка для зручності введення в канал пошкодження. Адгезив на кілочці грибка вулканізується до внутрішнього діаметру каналу пошкодження, і тим самим захищає шари брекерного пакета (металокорд), від корозії та прискореного старіння. Капелюшок грибка створює додатковий опір внутрішньому тиску, що впливає на витіснення ніжки грибка з каналу пошкодження.
✔ Грибки Г 12-2к, Г 15-2к, Г18-2к з металевим стрижнем, капелюшком квадратної форми, який додатково посилений шнуром (кордом). Призначені для ремонту бігової частини вантажних шин з граничним робочим тиском до шести атмосфер.
Фахівцям шиномонтажу важливо орієнтуватися в різноманітті матеріалів, якими можна здійснити ремонт покришки. Володіючи такими знаннями, шанси повернути шині втрачені експлуатаційні властивості підвищуються. Не скажемо, що залишається справа за малим. Необхідно ще дотриматися технологічної карти ремонту, яку теж необхідно знати. Цьому і буде присвячена наступна стаття щодо грибків для шин. У ній ми озвучимо рекомендації виробника Rossvik щодо застосування універсальних грибків і грибків для ремонту вантажних шин.
До наступних зустрічей :)