Наша стаття присвячується маленькій, але вагомій деталі — патрубкам охолодження ВАЗ. Несправні патрубки системи охолодження призводять до витоку рідини та можуть стати причиною перегріву і заклинюванню ДВС. З огляду на те, що в Україні нові Лади практично не купуються, то більшість автовласників ВАЗа не витрачатимуть величезні гроші на покупку преміальних патрубків світових виробників, таких як Gates, Contitech, Wolmot. До якості патрубків цих брендів претензій немає, але ціна одного патрубка зазвичай дорожче в 3-4 рази, ніж, комплект з бюджетного сегменту. В цілому цікаво подивитися, що пропонує український ринок автокомпонентів для ВАЗ.
Преміальний сегмент:
Gates, Contitech, Wolmot — світові виробники, які високо оцінюють якість своїх виробів, тому і ціна виходить відповідної, найчастіше непосильною пересічному власникові ВАЗ.
Середній сегмент:
В цьому сегменті представлені як патрубки охолодження ВАЗ з гуми, так і силіконові шланги від провідних російських виробників. Силіконові патрубки системи охолодження ВАЗ стали альтернативою гумовим, завоювали довіру споживача, мають високий термін служби, проте й вартість таких патрубків в 5-6 разів вище гумових. Серед виробників силіконових патрубків охолодження ВАЗ ми б відзначили торгову марку «ПТП».
Патрубки заводського виробництва або виконані відповідно до вимог заводу-виробника автомобіля найкраще підходять для обслуговування класики. На таких виробництвах зазвичай володіють вдосконаленим рецептом гумових сумішей, наприклад, термін експлуатації гумових патрубків збільшують за рахунок введення полімерних матеріалів. Серед виробників ми б виділили ПАТ «БРТ» і ТМ ASR. ASR — польська торгова марка, що має відмінне співвідношення ціна/якість, при цьому вартість на 30-50% дешевша, ніж ПАТ «БРТ».
Дешевий сегмент — no-name патрубки з дуже низькою якістю зазвичай китайського або "підпільного" виробництва.
• Швидко розбухають;
• Втрачають первісну еластичність, потім розтріскуються.
Нагадуємо, що кожна з перерахованих вище причин веде до витоку охолоджуючої рідини, і як наслідок до недостатнього надходження антифризу до двигуна, що погіршує його охолодження, повне ж припинення циркуляції рідини веде до поломки двигуна.
У скарбничку знань: гума EPDM
Етиленпропіленовий каучук стійкий до впливу хімічних речовин, зберігає еластичність при впливі низьких температур. Робоча температура виробів з етиленпропіленового каучуку коливається від -55С до + 125С. Пікова робоча температура до 150С і стійкість досягаються додаванням стабілізаторів, прискорювачів, і інших агентів.
Щоб в процесі експлуатації патрубки охолодження не зруйнувалися, виробнику потрібно знати середу, в якій вони проявляють найбільшу стійкість. це:
• Гарячі рідини і пар до + 180С;
• Пожежобезпечні рідини HFD-R і HFC;
• Натрієво-калієві лужні розчини;
• Хімічні класи основи та кислоти;
• Концентровані сольові розчини та кислотні середовища;
• Хімічні розчинники;
• Масла та рідини на гліколевої основі.
Вище ми говорили про те, що купівельна спроможність на патрубки охолодження з силікону для стареньких Лад низька, з цієї причини зупинимося на гумових патрубках охолодження бренду ASR і перевагах його виробів:
✔ Витримують високий тиск до 0.6 МПа;
✔ Тривало зберігають первісну пружність;
✔ Матеріал виготовлення стійкий до електрохімічного впливу;
✔ Всі патрубки системи охолодження ASR відповідають оригіналам за посадковими розмірами;
✔ Виробник гарантує 100% поопераційний контроль якості на всіх етапах виробництва.
Як бачите, навіть до вибору такого нехитрого виробу, як патрубки охолодження ВАЗ варто підійти відповідально. У компанії Авто Тренд ви завжди знайдете патрубки системи охолодження ВАЗ заводського виробництва і на будь-який гаманець.
Вдалих покупок :)